Шановні Клієнти!

У зв’язку зі складною ситуацією, яка склалась в енергосистемі України, можуть виникати перебої в роботі інфолінії. Якщо Вам не вдалось зв’язатись з відділом Технічної Служби Підтримки за телефоном 0 800 300 142, будь ласка, відправте запит на ел. адресу edi@comarch.com.ua. Наші консультанти сконтактують з Вами якнайшвидше, щоб вирішити Ваші питання. Дякуємо за розуміння!
Переможемо разом! Слава Україні! 💙💛

ПРО EDI

Що варто знати

EDI (Electronic Data Interchange) — Електронний Обмін Даними

Це серія стандартів і конвенцій щодо обміну структурованою цифровою інформацією між організаціями, що базується на регламентації форматів переданих повідомлень. Головна задача EDI — стандартизувати обмін транзакційною цифровою інформацією, забезпечити можливості програмної взаємодії комп'ютерних систем різних сегментів, організацій, підприємств. Іншими словами – це обмін фінансовою, комерційною, логістичною документацією у вигляді стандартного структурованого електронного документу безпосередньо між комп'ютерними системами бізнес партнерів.

Переваги використання EDI-технологій:

  • Гарантія безпечної передачі комерційної інформації
  • Достовірність передаваної інформації
  • Гарантія доставки документів
  • Контроль документообігу – отримання і обробка статусів документів (відправлений, отриманий, прочитаний та ін.)
  • Виключення необхідності використання e-mail, факсу, телефону для передачі документів
  • Оперативність – скорочення на 80% часу на опрацювання кожного документа у цілому ланцюгу
  • Ощадливість – зменшення витрат, пов`язаних з паперовим документообігом: людино-години, витратні матеріали, оргтехніка та ін.
  • Мінамізація помилок, що можуть виникнути при опрацюванні повідомлень за рахунок мінімізації ручного внесення інформації
  • Диверсифікація способів підключення – інтеграція з ERP-системами, а також доступність і простота використання WEB-EDI
  • Підвищення ефективності роботи всього ланцюга постачань, у тому числі за рахунок впровадження стандартів «GS1 International»
  • Скорочення складських запасів і оптимізація логістики і прийому товарів
  • Допомога у вирішення спірних ситуацій – провайдер  EDI може надати обом сторонам конфлікту повну інформацію про те, що і коли сталося з документами.

Найбільш розповсюджені типи електронних документів

  • PRICAT - Каталог товарів
    Електронне повідомлення, що містить повний або ж частковий перелік товарів, а саме: детальний опис товарів, включаючи цінові дані, логістичні характеристики, технічні і функціональні дані товарів (наприклад: код товару, опис, ціна, розмір, вага, колір, термін придатності і т.ін). Впровадження цього документу може бути ініційоване як постачальником, так і торгівельною мережею, виробником.

  • ORDERS - Замовлення
    Замовлення на постачання – електронне повідомлення, яке замовник передає постачальнику, воно містить перелік замовлених товарів (послуг), їх кількість, ціни, дати і адреси доставки. Використовувати це повідомлення можуть роздрібні мережі, виробники, склади, постачальники сировини, перевізники.

  • ORDRSP – Відповідь на замовлення/підтвердження замовлення
    Електронне повідомлення, за допомогою якого постачальник підтверджує або не підтверджує постачання тієї чи іншої товарної позиції. Висилається після узгоджень з торгівельним партнером, але до відвантаження замовлення. Містить інформацію лише про той товар, який може бути доставлений. Використовувати це електронне повідомлення може як постачальник торгівельної мережі, так і дистриб'ютор, що обмінюється EDI-документами  з виробником.

  • DESADV – Повідомлення про відвантаження
    Електронне повідомлення, що містить точні дані про вміст партії продукції, що відправляється; електронний документ передається торгівельному партнерові одночасно з або до фактичної відправки вантажу.  Таким чином торгівельний партнер ще перед приїздом машини може отримати повну інформацію про майбутнє відвантаження: розмір, вага, параметри транспортного засобу, кількість і найменування товару, дані вантажоодержувача і вантажовідправника, унікальний номер відвантаження та інші. Використовувати це повідомлення можуть роздрібні мережі, виробники, склади, постачальники сировини і перевізники. Впровадження DESADV дає можливість запланувати приймання товару, а також проводити його автоматичне приймання в магазинах або на складах шляхом сканування, що значно скорочує час і знижує витрати пов'язані з цим процесом.

  • RECADV – Повідомлення про прийом
    Електронне повідомлення про прийняту продукцію, яке може бути автоматично сформоване на підставі приймання товару. Документ містить інформацію про фактично прийняту продукцію (можливо - вказівка причини неприймання: брак, протермінування і т.ін.). Використання цього електронного повідомлення дозволяє постачальникові ще до повернення машини дізнатися інформацію про фактичний прийом і сформувати коректний рахунок.

  • DELNOT - Накладна
    Накладна, аналог «паперового» документа товарно-транспортна нагладная. Електронні накладні оперативно надають інформацію бізнес партнерам про відвантажену продукцію. Документ формується постачальником товарів на підставі замовлення та містить інформацію про фактично доставлений товар, його вартість, а також номер замовлення, на підставі якого здійснюється постачання.

  • RETANN  - Повідомлення про повернення
    Повідомлення, яке відправляє торгівельна мережа в разі повернення товару. У документі вказуютьть характеристики товару, що підлягає поверненню, терміни, протягом яких постачальник повинен забрати продукцію, а також причину повернення: пошкоджена упаковка, закінчення терміну придатності тощо.

  • INSDES – Інструкція пакування
    Електронне повідомлення, що містить детальну інформацію щодо параметрів постачання: місце доставки, кількість товару, дата та ін. Документ дозволяє постачальникові при формуванні повідомлення про відвантаження (DESADV) правильно упакувати і роділити напрями відправки товару.

 

  • INVOIC  - Рахунок-фактура
    Електронний рахунок на оплату відправляє постачальник товарів або послуг для остаточного узгодження цін. Цей тип електронного повідомлення містить реквізити бізнес партнерів, номери і дати  замовлення, а також найменування товару, його ціну, загальну суму без і з врахуванням податків та ін. Паперовий рахунок-фактура відповідно до чинного законодавства повиннен бути доставлений протягом п'яти робочих днів і не відрізнятися від свого електронного варіанту. При використанні електронного цифрового підпису (ЕПЦ), що планується упровадити найближчим часом, можливо буде повністю відмовитися від паперових рахунків і перейти на електронні.

  • COMDIS  - Комерційна дискусія
    Електронне повідомлення, яке використовується у випадку, якщо в присланому постачальником товарі або послуг документі «Рахунок» (INVOIC) допущені помилки (наприклад, помилково вказанна ставка ПДВ, ціна товару тощо). Тоді торгівельна мережа відправляє постачальникові документ «Комерційна дискусія» (COMDIS ), в якому вказуються позиції з помилками. Документ «Комерційна дискусія» (COMDIS) можна відправляти і в разі коректної обробки документа «Рахунок»(INVOIC ) у вигляді підтвердження того, що рахунок прийнятий до оплати.

  • COACSU - Акт звірки взаєморозрахунків
    Акт звірки взаєморозрахунків між бухгалтеріями бізнес партнерів допоможе скоротити кількості помилок в бухгалтерських документах, зменшити кількість паперових документів, заощадити на транспортних витратах і прискорити процес обробки документів в цілому.

  • INVRPT -  Звіт про інвентаризацію
    Електронне повідомлення – звіт, який містить інформацію про залишки певного товару в даному магазині, на даному складі. Цей документ дозволяє контролювати стан складу і відстежувати рух товару усередині компанії і на складах. Використання цього типу повідомлення дозволяє відділам логістики оптимізувати маршрути доставки товару клієнтов, актуалізувати графік поповнення кожного із складів і планувати виробництво.

  • SLSRPT – Звіт про продаж
    Електронне повідомлення-звіт, яке містить інформацію про продажі товару в певній торговій точці. Використання цього типу повідомлення дозволяє відстежувати рівень реалізації товару, контролювати товарний запас, передати можливість планування постачань постачальникові товару (VMI), своєчасно оптимізувати асортимент. Документ зазвичай висилається роздрібною мережею до постачальника або ж дистриб'ютором до виробника тощо.

  • PARTIN – Інформація про учасника
    Електронне повідомлення, що містить детальну інформацію про Вашого бізнес-партнера, а це: індивідуальний ідентифікаційний номер, фізична і юридичну адреси, ОКПО, ІНН, КПП, телефонні номери, прізвище керівника, інформацію про ліцензії та багато іншого. Використовувати документ можуть будь-які бізнес-партнери, наприклад: роздрібна мережа може за допомогою цього документу передавати актуалізований список точок доставки і юридичних осіб; постачальник товару або послуг у свою чергу може передавати торгівельному партнерові актуальні реквізити компанії, виробник дистриб'юторові і т.п. Використання цього типу електронного повідомлення дозволить уникнути помилок в документації, прискорити обробку документів, зменшити кількість рекламацій, своєчасно дізнаватись про зміни реквізитів або отримувати інформацію про точки доставки свого бізнес партнера. 

* Більш повний перелік EDI-документів Ви можете знайти в інструкції щодо електронного обміну даними міжнародної асоціації EAN.UCC (GS1) – EANCOM 2002 S3

Comarch EDI

Зростаюча глобалізація і конкуренція – це нагальні проблеми багатьох потужних компаній. Сьогодні, якшо підприємство хоче досягти успіху, йому будуть необхідні високотехнологічні рішення, які допоможуть не лише значно знизити експлуатаційні витрати, а й покращити процес комунікації з клієнтами і діловими партнерами.

EDI-системи компанії Comarch допоможуть Вам досягнути цих, а також багатьох інших амбіціозних комерційних цілей.

Comarch EDI

У ВАС ВИНИКЛИ ЗАПИТАННЯ? ХОЧЕТЕ ПОЧАТИ СПІВПРАЦЮ?
ЗАЦІКАВИЛИСЬ НАШИМИ РІШЕННЯМИ?

Відправити запит
  • Більше 100 000 клієнтів із 40 країн світу
  • Щомісячна обробка більше 40 мільйонів документів
  • Багатолітній досвід в реалізації масштабних EDI-проектів
  • Представництва в багатьох країнах світу
  • Знання специфіки країн і галузей
  • Відповідність стандартам GS1
  • Висока якість обслуговування
  • Локальний Helpdesk
  • Технічна підтримка 24x7
  • Гнучкість рішень і динамічність розвитку проектів
COMARCH

У ВАС ВИНИКЛИ ЗАПИТАННЯ? ХОЧЕТЕ ПОЧАТИ СПІВПРАЦЮ?
ЗАЦІКАВИЛИСЬ НАШИМИ РІШЕННЯМИ?

Відправити запит